12 Nisan 2015 Pazar

Güzel Bir Gün!

Herkese merhaba!
Uzun zamandır blogumla ilgilenemediğim için çok üzgünüm, ama belirtmek isterim ki döndüm ben!
Yaklaşık on beş gün önce evimizde Prag'dan gelen misafirler ağırladık.Istanbul'u gezmek için iki günlüğüne geldiler,dolayısıyla kısa zamanda çok yer gezdirmek istedik onlara.Ben bu Istanbul gezisine sadece ilk gün katılabildim.
Öncelikle sahilde güzel bir Türk kahvaltısı yapmak şart diyerek Karaköy'e gittik.Aklımızdaki plan "Namlı Gurme" isimli restorant-cafenin ünlü kahvaltısını etmekti ancak bu mekânda kahvaltı için masa sırası bekleyen insan kuyruğuyla karşılaşınca,zamanımız kısıtlı olduğundan başka bir mekâna gitmeye karar verdik.Aynı yol üzerinde,iki yanda bulunan "Çerkezköy Kahvaltı"ya oturduk ve güzel bir kahvaltı yaptık.Misafirlerimize kaymak-bal,menemen,börek,pastırma gibi geleneksel lezzetleri tattırdık.
Ocak ayında Prag'a gittiğimde kahvaltıda yenen maksimum kahvaltılık çeşidini gördüğüm için taze salatalık ve domatesin bile onlar için ne kadar kıymetli olduğunu biliyordum ama kahvaltı sırasında sohbet ederken misafirlerimizden biri Prag'daki salatalıkların süngere benzediğini söyleyince bir kez daha ne kadar şanslı olduğumuzu düşündüm.
Kahvaltıdan sonra baklava ve Türk kahvesini de tatmaları için hemen yanda bulunan "Karaköy Güllüoğlu"na oturmaya karar verdik.Benim de ilk kez gittiğim bu tatlıcının baklavalarının yanında limonata ve su böreğinin de ünlü olduğunu öğrendim. Baklavalar  gerçekten çok lezzetliydi ancak çikolatayı çok çok sevmeme rağmen çikolatalı baklava fikri bana hiç hoş gelmedi.

Karaköy Güllüoğlu"ndan ayrıldıktan sonra Sultanahmet Camii'ne gittik.

Sultanahmet Camii'den de Ayasofya'ya geçtik.Ayasofya'yı da gezdikten sonra Yerebatan Sarnıcı'na giderek tarihi mekanlar gezimizin ilk gününü tamamlamış olduk.
Yerebatan Sarnıcı'ndan çıktığımızda yorulmayan misafirlerimiz dahi yorulmuştu.
Sultanahmet Köftecisi'ne giderek köfte,piyaz,irmik tatlısı da yedikten sonra Istanbul gezimizin ilk gününü tamamlamış olduk.
İstanbul gezisinin ikinci gününe ben katılamadım ama nerelere gidildiğini merak ederseniz;Topkapı Sarayı,Galata Kulesi,Kapalı Çarşı gezdikleri yerler arasında.Zamanları kalmış olsaydı planda Boğaz Turu yapmak da vardı ancak zaman yetmedi.
Biz misafirlerimizi çok sevdik,onlarla geçirdiğim iki gün boyunca Ingilizce pratiği yapmış oldum.Yine gelmelerini çok isteriiz! Bu postta anlatacaklarım bu kadar, bir sonraki postta görüşmek üzere hoşçakalın!!