26 Ocak 2015 Pazartesi

Budapeşte!

Herkese merhaba,döndüm ben!
17 Ocak Cumartesi günü başlayan Orta Avrupa gezim 22 Ocak perşembe akşamı Istanbul'a dönüşümle sonlandı.Gitmeden önce gezdiğim yerlerin yazısını yazacağımı söylemiştim,artık zamanı geldi.Gezdiğim yerleri sırasıyla anlatacağım.
İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanından kalkan uçağımız Macaristan'ın başkenti Budapeşte'ye indi.Havaalanından bavulları otobüsümüze yerleştirerek şehir turunu yapmak için yola çıktık.
Ilk durağımız Kahramanlar meydanı oldu.

Gezinin başlamasının verdiği heyecana bağlıyorum,yeni yeni fotoğraf çekmeye başlamıştım ki telefonumu yere düşürdüm.Geziye gitmeden önce profesyonel bir fotoğraf makinesi almak istiyordum ancak geniş bir zamanda,iyice araştırma yaptıktan sonra almaya karar verdiğim için almadım,telefonum ve Olympus dijital fotoğraf makinemle geziye gittim.Telefonum yere düştükten sonra tüm dengesi bozuldu,şarjı  yüzde 80 civarlarındayken yüzde 10'un altına düştü.Dijital makinem de bavulda olduğundan sinirim bozuldu gezinin başında.
Fotoğraflarımı , fotoğraf çekmek için makinesini kullanan bir arkadaşımın telefonunu kullanarak çektim gezinin ilk gününde.Kısa süreli bir moral bozukluğunun ardından kendimi geziye vererek unuttum bu talihsizliği :)
Balıkçılar Tabyası

Özgürlük Heykeli

Matyas Kilisesi

Kahramanlar Meydanı'ndan sonra sıralmayı net olarak hatırlayamasam da Budapeşte'nin tamamını çok begendiğimi belirtmek istiyorum.Buda ve Peşte olarak ikiye ayrılan şehir küçük,sessiz ve gerçekten huzurlu.Budapeşte'yle ilgili tek sorunum para birimleri forint oldu.1 Euro ortalama 300 forintti ve ucuz mu pahalı mı diye bir ürünün fiyatını çevirmek pek kolay olmadı gezi sırasında.

Beni çok şaşırtan bir konu var ki Macararistan'da Ingilizce bilen insan sayısı çok düşük. Yemek yemek için güzel bir restoran ararken bizi bir arkadaşımızın Almanca'sı kurtardı.Ingilizce'den çok Almanca biliniyor gibi geldi bize.

Budapeşte'de hava kararmaya başladığında Vaci Utca'ya(Istanbul'un Istiklal Caddesi'ne benzetiliyor.) geldik ve serbest zamanımız verildi.Çok aç bir şekilde güzel bir restoran ararken tatlı mı tatlı bir Türk ablayla karşılaştık.Bizi tavsiye ettiği makarnacı, sonradan ünlü olduğunu öğrendiğimiz "Vapiano'ya kadar götürdü.Makarnalar sos ve şekil olarak tamamen kişiye özel yapılıyor Vapiano'da.Hayatımda yediğim en güzel makarnayı yemiş oldum böylece.Fiyatlar bana gayet uygun geldi çünkü çok aç olmama rağmen tabağımın yarısını yiyerek doydum ve 2500 forint civari bir ücret ödedim(ortalama 8 euro yapar)
Söylemek istediğim bir şey var,eğer bir gün yolunuz ünlü Vapiano'nun bir şubesine düşerse girişte verdikleri karta iyi sahip çıkın,yoksa  hiç hoş olmayan suçlamalara maruz kalabilirsiniz.

Renk Sever Bir Kız'la gezelim görelim yazıları Macaristan'ın bir diğer güzel şehri Estergon'la devam edecek,şimdilik hoşçakalın!

1. Bir an bavulu toplayıp Macaristana gidesimiz geldi:D gezinin diger dudaklarını merak icinde bekliyoruz ..

1. Çok teşekkür ederim ,umarım istediğiniz zaman gidersiniz.Ben de yeniden Budapeşte'ye gitmeyi çok isterim.

2. Ah, ne güzel olmuş senin için. Ben de gezmek istiyorum ama henüz öyle bur fırsat yok su sıralar. Özellikle önümde bir YGS-LYS belasi olduğundan... Diğer yazılarını da merakla bekliyorum canim. hadi kolay gelsin. :")

1. Gercekten cok guzel bir tatildi.Cok tatlisiniz ,cok tesekkur ederim.O sinavlar gunden gune bana da yaklasiyor.Umarim sinavlari atlattiktan sonra gezme fırsatın olur :))

3. merhaba canım :) blogunu çok takp ediyordum fakat 2015 girdi gireli çok bakamamıştım :( girdm baktım ve 2015 e de bombaa gibi bir giriş yapmışsın :) seni tebrik ediyorum :) böyle senin gibi meraklı heycanlı ve tatlılıkta doruğa çıkmış gençleri gördükçe çok mutlu oluyorum :) başaraılarının devamnı beklıiyorum canım :) kendine iyi bak :) sevgiler :)

4. Merhaba, beni gerçekten çok mutlu ettiniz çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için.Benden yaşça büyük birinin yazılarımı okuması ,beğenip takdir etmesi benim için inanılmaz değerli.Ilerideki postlarımı da beğenmenizi severek okumanızı temenni ediyorum tekrar çok teşekkür ederim!

5. Budapeşte'de gezilecek çok güzel yerler var gerçekten. Yazınız çok güzel olmuş, teşekkürler.