3 Temmuz 2015 Cuma

''Ben Malala ''


Temmuz ayından herkese merhaba!
Önceki postlarımda Malala'yı okuduğumdan ve bitirdiğimde fikirlerimi paylaşacağımdan bahsetmiştim.Malala aslında pazartesi günü bitti, ancak yazabiliyorum.
Malala Yusufzay hakkında genel bir bilgi vermem gerekirse:
Malala eğitim hakkını savunduğu içinTaliban tarafından 9 Ekim 2012 tarihinde okul servisinde başından vurulan bir genç kız. Kendisi 2014 Nobel Barış Ödülü'nün sahibi.Şuan hayatına İngiltere/Birmingham'da devam ediyor.
Kitap hakkındaki fikirlerime gelecek olursak; "Ben Malala'' adlı kitaba ilk başladığımda akıcı bulmamış ve kitabın geneli hakkında hayal kırıklığına uğramaktan korkmuştum.İlk elli sayfadan sonra ise kitabı elimden bırakmak istemedim.Okuduğum satırların hepsinin gerçek oluşu aklıma geldikçe hem içim acıdı, hem de çok öfkelendim.
Kitap beş bölümden oluşuyor:Taliban'dan Önce, Ölüm Vadisi, Üç Kız Üç Mermi, Yaşam ile Ölüm Arasında ve İkinci Bir Hayat.Malala'nın doğumundan,aile yapısına, babasının verdiği mücadelelerden Taliban'ın yaşattıklarına kadar her şey  tüm gerçekliğiyle anlatılıyor.
Malala ve babasının, Taliban'ın yaptığı zulümlere karşı korkusuzca verdiği mücadelenin boyutunun ancak kitap okunduğunda anlaşılabileceğini düşünüyorum.
Hayatım boyunca etkisinde kalacağım bir hikaye Malala'nın hikayesi.Kitabın okuyan herkese dokunacağını düşünüyorum.
Kitap tavsiye etmek benimle uyuşmayan bir kavram olsa da, Malala'yı tavsiye edeceğim.Herkesin kendine göre çıkarabileceği bir ders var çünkü bu hikayede.

Umuyorum ki Malala "İkinci Bir Hayat" olarak isimlendirdiği hayatında hep mutlu ve huzurlu olur.Seni tüm başarıların için kutluyorum Malala.
İstediğin gibi yürekli ve hak yemeyen bir politikaci olacağına tüm kalbimle inanıyorum,iyi ki varsın.

Not:Dün ablam ve kuzenimle günübirlik bir tura katılarak;Şirince Köyü,Meryem Ana Evi ve Efes Antik Kenti'ni gezdik.Daha sonra da kısa bir Kuşadası gezisi yaptık.Benim için dolu dolu geçen güzel bir gündü. İnternet sorununu aşıp kısa zamanda bu gezimle ilgili yazmak istiyorum.
Okuduğunuz için teşekkür ederim,hoşçakalın!

2 yorum:

  1. I don't understand language, but you have very beautiful pictures in your blog! :)

    YanıtlaSil
  2. You make me so happy, thanks for comment :))

    YanıtlaSil