1 Haziran 2015 Pazartesi

Film Tavsiyesi ''PK''





Merhaba!
Bu postta sizlere bir film tavsiyesi vermek istedim.Film izlemeyi ne kadar çok sevsem de  istediğim kadar izleyemiyorum malesef.Sinemaya gitmektense evde, yatağımın içinde laptopdan izlemek daha keyifli geliyor bana.
Şimdi sizlere çok severek izlediğim bir filmden bahsedeceğim.
"Peekay" bir Hint filmi, yönetmeni Rajkumar Hirani ve başrol oyuncusu Aamir Khan.
Film, dünyalı olmayan birinin dünyaya ayak basar basmaz başına gelenleri ve biz insanlar için sıradanlaşmış olguların onun gözündeki anlamsızlığını ortaya koyuyor.
''PK'' ismi takılan kahramanımız dünyaya gelir gelmez kendi galaksisindekilerle haberleşmesini, istediğinde onu gelip almalarını sağlayacak alıcısını çaldırıyor ve hikaye başlıyor.Dil öğrenip insanlarla iletişim kurmaya başladıktan sonra onlara alıcısını soruyor ve herkes ona gülüp ''Biz nerden bilelim Tanrı bilir '' cevabını veriyor.Böylelikle PK Tanrı'yı aramaya başlıyor.Bu arayışı onu diğer bir başrol oyuncusu muhabir Jaggu ile tanıştırıyor.
Tapınak'a gidip Tanrı'ya hindistan cevizi ve para bağışlıyor,kiliseye gittiğinde ise hindistan cevizinin yerini şarabın  aldığını görüyor.Camiye şarapla gittiğinde ise dayaktan zor kurtuluyor.Tüm bu yaşadığı tecrübelerden sonra bir kaç Tanrı'nın olduğuna, her tanrının farklı kuralları bulunduğuna ve insanların buna ''din'' dediğini öğreniyor.
Filmin sonunda bu konuyla ilgili insanlara açık ve net bir ders veren PK dünyadan yalan söylemeyi öğrenerek ayrılıyor.

PK filmini izeyen herkesin üzerinde ne kadar çalışıldığını fark edeceğini düşünüyorum.Alışageldiğimiz,normal kabul ettiğimiz genel dünya düzeninin aslında ne kadar mantıktan uzak ögeler barındırdığını kimseyi incitmeden,çok güzel bir çizgide yansıtıyor bu film.
Ben izlerken hem çok güldüm,hem de ağladım.Yukarıda genel hatlarıyla bilgisini verdiğim film aslında çok detay ve olay içeriyor.Eğer izlerseniz veya izlediyseniz demek istediğimi daha iyi anlayacaksınızdır.
Bu film beni etkileyen filmlerin en başında geliyor, yönetmenin diğer filmlerini de çok beğenerek izledim ancak benim için en anlamlısı olan PK 'ı paylaşmak istedim sizlerle.
Yönetmenin diğer filmleri:
3 Aptal
,
Munnabhai M.B.B.S.
,
Lage Raho Munna Bhai
,
Ferrari Ki Sawaari

Nanban

Henüz hepsini ben de izlemedim ama tatil de geldiğine göre en kısa zamanda izleyeceğime eminim.
Bu arada bugün 1 Haziran! Haziran benim enn sevdiğim aydır,bu ay bol bol yazı yazmak istiyorum.Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar.Hoşçakalın!

2 yorum:

  1. Çok güzel bir filmdi teşekkürleer :)

    YanıtlaSil
  2. Beğenmenize çok sevindim, ben teşekkür ederim yorumunuz için :))

    YanıtlaSil