21 Eylül 2014 Pazar

Islak Kek!


Merhaba!
Haftasonu bitmeden çok sevdiğim brownie tarifini paylaşmak istedim.Bu tarifi bir yerden direkt olarak  almadım. Farklı tarifleri karıştırarak sonuçta bu keki elde ettim.Tatlı şeyleri yemeyi de yapmayı da çok sevdiğimden genelde evdeki tatlıları ben yapıyorum.Görsel yeni değil, birkaç hafta önce yaptığımda çekmiştim.Tarife gelecek olursak;

Malzemeler
- 4 adet yumurta
- 2 su bardağı toz şeker
- 1 su bardağı süt
- 1 su bardağı sıvı yağ
- 1 paket kakao(üç yemek kaşığı)
- 1paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1 su bardağı süt (kekin üstüne dökmek için)

Tarif
Öncelikle şeker ve yumurtayı köpük köpük olana kadar çırpıyoruz.Ardından süt,yağ ve kakouyu ekleyip karıştırıyoruz.Bu noktada karışımımızdan bir su bardağı ayırmamız gerekiyor.Çünkü kekimizi  fırından çıkarmadan beş dakika önce dilimleyip üstüne bu ayırdığımız karışımı ve bir bardak sütü karıştırıp dökeceğiz.(Bu işlem kekin kuru değil ıslak olmasını dolayısıyla çok daha lezzetli olmasını sağlıyor) Kalan karışıma un,vanilya,kabartma tozunu da ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.Ben oluşan karışıma isteğime bağlı olarak bir avuç ceviz kattım.İnanılmaz bir lezzet katıyor.Siz tercihinize göre fındık da koyabilirsiniz. Sıradaki işlem kek  hamurumuzu yağlanmış borcam/kek kalıbı kısacası pişireceğimz kaba  dökmek.Fırını 180 dereceye ayarlıyoruz, ortalama 40 dakikada pişecektir.Kekimizi fırından çıkarmadan beş dakika önce dilimleyip üzerine bir su bardağı süt ve önceden ayırdığımız karışımı karıştırarak döküp tekrardan beş dakikalığına fırına veriyoruz.

Pratik ve lezzetli  ıslak kekimizi ya da browniemizi artık yiyebiliriz.
Afiyet olsun!

5 yorum: