22 Kasım 2014 Cumartesi

Gecikmiş bir kitap yazısı #kitappostu Buket Uzuner-Su


Herkese merhaba!!
Gecikmiş bir yazıyla karşınızdayım bugün.Buket Uzuner'in  Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları SU" kitabı hakkında bir şeyler yazmak istiyorum.
Öncelikle kitabın bir dörtlemenin ilk kitabı olduğunu belirtmek isterim.Su kitabının ardından gelecek "Toprak ,Hava ve Ateş "kitapları henüz çıkmadı.
Ben bir kitabı ne çok kısa sürede okumayı ne de uzun zaman elimde tutmaktan hoşlanıyorum .Ortası olmalı.Tabi kitap okuma süreci kitabına ve kişisine göre değişiyor.
Su kitabı anlayamadığım şekilde elimde çok fazla kaldı.Kitabı çok severek ve merak içinde okudum,ama araya hep başka bir kitap girdi farklı bir şey okumam gerekti.Sonuçta kitabı severek okumama rağmen fazlaca elimde kaldı.
Buket Uzuner'in tabiat ve insanların ilişkisini şamanlığa değinerek anlattığı Su kitabı gerçekten çok bilgilendirici ve etkileyici bir kitap.Kutadgu Bilig şifreleriyle kayıp Defne Kaman'ın izini süren komiser Ümit'in hikayesini okuyan herkesin etkileneceğini düşünüyorum.
Ben okuyacağım kitaplara karar verirken çevremdeki insanların tavsiyelerini de dikkate alıyorum,ancak arkadaşımın çook beğendiği bir kitap benim tarzıma uymuyorsa o kitabı okumuyorum.(Örneğin bilim kurgu kitaplarını sevmiyorum,okumuyorum.)
Yani ben Su kitabını ne kadar beğenerek okusam da eğer bu tarz kitaplardan hoşlanmıyorsanız tavsiye ediyorum diyemem.
Bana göre son derece bilgi veren,etkileyen Su kitabı okunacaklar listesine alınmalı,dediğim gibi okuma tarzınıza göre değişir.
Su kadar güzel bir haftasonu diliyorum!
Hoşçakalın!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder