16 Temmuz 2015 Perşembe

Meryem Ana Evi

Herkese merhaba!
Bildiğiniz gibi yazlıktayım ve ne yazık ki internet sorunu yaşıyorum.Burada internete telefon paketimden bağlanıyorum ancak bu paket bir post yazıp fotoğraf eklemem için yetersiz.Kendime sessiz sakin bir internet cafe bulana kadar telefonumdan yetmeye çalışacağım.
Gelelim konumuza; bir önceki postta da bahsettiğim gibi İzmir'e giderek Meryem Ana Evi ve Efes Antik Kenti'ni ziyaret ettim,bol bol fotoğraf çektim.
Sizlerle paylaşmak için günlerdir sabırsızlanıyorum!
 Biz bu gezimizi bir tur vasıtasıyla yaptık,ancak ben kendi arabamızla gitmiş olmayı tercih ederdim.Efes gibi dolu dolu bir antik kentte zaman sınırlaması olmadan gezilmesi gerektiği kanısındayım.

Meryem Ana Evi

İzmir'in Selçuk İlçesi'nde bulunan Meryem Ana Evi Hz.İsa'nın annesi Hz.Meryem'in son yaşadığı ev olarak kabul ediliyor ve Hristiyanlar için hac bölgesi. Yalnızca Hristiyanlar için değil Müslümanlar için de kutsal.



Meryem Ana Evi oldukça küçük,ön kapıdan girilerek yan kapıdan çıkılıyor.Evden çıkıldığında önce mum yakıp dilek dileyebileceğiniz bölüm,merdivenlerden indikten sonra da içilebilen ve şifalı olduğuna inanılan suyun çıktığı çeşmeler var.


Çeşmelerden sonra ise herhangi bir şey bağlayarak (genellike peçete ve kumaş bağlanmış)dilek dilenen duvar bulunuyor. 


Evin içindeyken Meryem Ana'nın huzuruna eğilip dua eden ve dua ederken de ağlayan insanlarla karşılaştım,Hristiyanlar için bu kilisenin önemine birebir şahit oldum böylece.
Eğer yolunuz düşerse bir saat içinde ziyaret edebileceğiniz küçük ama önemli bir yer Meryem Ana'nın Evi.
Umuyorum ki az da olsa fikir verebilmişimdir bu yazımla sizlere.
En kısa zamanda Efes Antik Kenti üzerine olacak postumda görüşmek üzere,hoşçakalın!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder